{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.514 visninger | Oprettet:

HT båd søges {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er på udkig efter en båd igen, det har før været med henblik på vandsport. Men eftersom at behovet for hyggeture med mulighed for overnatning, og fiskeri er blevet større er jeg faldet for hardtop båden. Ca 18-19 fod, behøves ikke at være en nyere model men skal fremstå i god stand, ydermere må den gerne have overskud til vand sjov.
Jeg har kigget på følgende modeller; Ryds 550 HT, Crescent 535 HT, Bella 641 HT, Flipper, scantic. Nordan syntes at virke for "Old School"
Er der nogen både som ellers kunne være interessante som jeg har misset? Er der fordele ved at kigge mod Sverige i forhold til priser?

- håber i kan hjælpe.

Budget er ca 80.000


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  HT båd søges
  • #1   19. jan 2019 Bella 561, men den bliver svær at finde til under 80, går du lidt ned i størrelse kan du nok finde en Crescent Gemini til den pris, den har mange smarte løsninger, der gør den føles lidt større end hvad den måler. Yamarin bliver nok umulig at finde til den pris, de laver de smarteste ht både efter min mening.

  • #2   19. jan 2019 hvad med en fjord ?? godt nok 21(23)fod. men den kan det hele.

    140hk 4t så både hygge og vandsport


  • #3   19. jan 2019 Yamarin er udelukket pris mæssigt, 59HT virker til at være kompromisløs i forhold til design. Den er os tung kontra andre i klassen, her tænker jeg på sejlegenskaber.
    Da jeg skiftede fra 14 til 17 fod var der ret stor forskel på hvor søstærk den var. Derfor jeg gerne vil over i en 18-19 stykker, Plads udnyttelsen er os det bedere.


  • #4   19. jan 2019 Fjord er ikke umiddelbart det jeg kigger efter.

  • #11   19. jan 2019 Tak for input, den kendte jeg ikke til. Lækker feature med agtersædet, det er der nemlig ikke mulighed for i flere af de nyere både. Scantic'en havde lidt af det. Jeg holder øje smiley

  • #14   19. jan 2019 510 tror jeg bliver for lille. Der er os Bella 640, men igen en ældre båd som der sikkert ikke er mange til salg af. Nemlig, den svenske krone er jo ret lav pt. Men om det kan svare sig at tage turen ved jeg ikke

  • #15   20. jan 2019 Vedr. Yamarins vægt er det korrekt den er tung, og det kan give udfordringer hvis båden skal trailes, til gengæld er kvaliteten i top, og den har nogle af de bedste allround sejlegenskaber. Betyder sejlegenskaberne meget, skal du helt sikkert glemme Crescent 535, Nordan 18, her har man valgt, lav vægt, let planingstærskel og maksimal plads, og så gået på kompromi med sejlegenskaberne. Vil du have gode sejlegenskaber nogenlunde inden for budgettet ville jeg kikke efter en Flipper (nærmest alle modeller), Scantic 575, Ryds 550 HT, Warrior 165 eller større, Skibsplast 550 HT, omtalte Profisher er også rigtig god. Bort ser fra Scanticen og Skibsplasten bliver det dog nok svært at holde sig under 80.000.

  • #16   20. jan 2019 Skibsplasten, er også rigtig fin. Fandt en 550 HT fra 2000 herinde, hvor agter seng kunne laves om til større sofa og med mulighed for at åbne vindspejl i stævn. Men den er nok også svær at få indenfor budget. Jeg holder øje løbende, og håber på der er nogen som vil have skiftet grejet ud inden sommer smiley
    Jeg bruger pt : dba, guloggratis, scanboat er der os? Også er jeg faldet over leiflarsen og siim mener jeg det hed - andre nævneværdige sites jeg kunne søge på?


  • #17   20. jan 2019 Ud over Siim og Leif Larsen er der Bluebay-marine, Tempo både og Tempo bådsalg, Danske sejl og motor, West i Køge, Køge mc og bådcenter, Køge Boat center, Gjøl marinecenter, Baadhuset, MB Boats, Dansk Marinecenter, Vestfyns Marinecenter, Nordfyn marine, Bøges både, Vestfyns Bådcenter, Krik Marine, Jammer bugt marine, Klarup bådcenter, Sejs marine og der er helt sikkert nogen jeg har glemt.

    Sveriges svar på DBA hedder Blocket som en af de andre i tråden også linker til. Ellers er der Skåne Marine AB, de kan i nogen tilfælde være betragtlig billiger end i DK.


  • #18   20. jan 2019 Tak for det Morten, der er rigeligt tik godnat læsningen smiley

  • #19   20. jan 2019 Hvad med denne her, finnsport laver en god kvalitet, som holder i mange år.
    https://www.dba.dk/anden-type-finnsport-650-ac/id-1047536968/

    https://www.youtube.com/watch?v=HmmzNl7Jxgw


  • #20   20. jan 2019 For stor desværre.

  • #21   26. jan 2019 Hop på Finn.no der finder du et bredt udvalg og til de rigtige priser

  • #22   26. jan 2019 Det vil jeg undersøge smiley

  • #24   4. maj 2019 Jeg har været igang med at kigge efter modeller som opfylder mine forventninger til hvad en båd skal kunne.

    Flipper 535 HT, har jeg været ude og se, som umiddelbart virker god, syntes dog der mangler lidt plads i agter grundet den store sofa. på båden var der 60hk johnson fra 95

    Flipper 575 HT, er den ældste båd af dem jeg har kigget mig efter, men har de bedste anvendelses muligheder da der er monteret et bord i agter som kan ligges ned efter behov. Her påtænker jeg at især ved fiskeri ville det være gavnligt at få noget mere plads i selve båden. Samtidigt er den bredere end 535'en.

    Bella 561 HT, minder meget om 535 iht. plads og størrelse, men her tænker jeg igen om den bliver for lille hvis jeg gerne vil bruge båden til fiskeri/trolling, og ikke kun hygge tur mm. det som taler for ved køb af den her båd, er at den er væsentligt nyere. Monteret med 90hk mercury 4 stroke fra midt 90

    nogen der kender bådene som kan give lidt ris/ros i forhold til anvendelses muligheder, og sejlegenskaber.


  • #25   4. maj 2019 - Ørnvik 565 kunne også være en mulighed, her samme funktion med bord i agter fremfor sofa. God plads og ikke så gammel som flipper 575.

  • #28   4. maj 2019 pro fisher er desværre over budget, ellers god plads..

  • #30   16. maj 2019 - Bella 642 HT årg 2002, her uden trailer. hvilken strørrelse trailer har jeg behov for? er en 1350kg nok? Båden skulle være omkring 6.40 lang og 2.20 bred samt 750kg uden motor, der er en 115hk yamaha V4 påhæng monteret.

    1350kg trailer står der op til 20 fod, men maks 6m lang?
    1500kg kan jeg se går også til 20 fod, men en total længde på 6.20m?


  • #32   26. maj 2019 den er meget fin, jeg har dog fundet noget andet som jeg vil over og se. En flipper 575, med trailer og knap 15.000 billigere.

  • #33   26. maj 2019 Men om han vil slå noget af, ved jeg jo ikke. for hvis differencen bliver reduceret til ca 10.000 vil jeg få væsentligt mere for mine penge tænker jeg? nyere, mere rummelig også med en fin fourstroke motor.

    flipperen er monteret med en yamaha 2-takt 70hk fra 89 hele sættet er i rigtig god stand, men skal hentes i sverige.


  • #34   7. sep 2019 Hej alle. Så er båden oprettet, den findes på forsiden. Tak for input undervejs

Kommentér på:
HT båd søges

Annonce